dinsdag 10 april 2012

Voor Noppes....

Nu ik zo aan het afvallen ben, vraagt dat grote opruiming in de kledingkast. Verplicht moeten alle grote maten worden weggegooid. Bijkomend voordeel bij het opruimen van al die grote kledingstukken, mijn kast wordt steeds leger, want reken maar dat grote maten, grote ruimte innemen. Nadeel was dat er op een gegeven moment niets meer in kast hing, dat nog paste.
Op aanraden van de dieet consulente (thank u soooo much) "weet je wat je moet doen, kijk eens bij de kringloopwinkel!" ging ik schoorvoetend die kant uit. Maar waar ik in eerste instantie ernstig twijfelde bij dit advies, mag ik mezelf ondertussen vaste klant noemen!

Voor mij is de kringloop daadwerkelijk een kringloop. Ik breng er mijn grote maten heen, en koop er kleinere maten. Nou heb ik ook nog de mazzel dat ik gewoon bijna tegenover mijn nieuwe favoriete zaak woon EN dat het in de loop richting de supermarkt ligt. Lucky me!
Voor wie nu denkt; "getsie, de kringloop!?" Oke, het ruikt er enigszins muf, maar das voor mij dan ook het enige waarvan ik getsie kan bedenken.

Het is geweldig om voor zo weinig, zulke leuke dingen te kunnen scoren. De wasmachine is gewillig en mijn kast inmiddels vol. Ik ben een zekere vaardigheid aan het ontwikkelen om oog te krijgen voor wat "waar voor je geld is" en wat je beter kunt laten hangen. Zo ga ik graag voor merk en het zal je verbazen wat er hangt; g-star spijkerbroeken, edc, esprit, mexx, tommy hillfiger, protest etc etc.

Tot grote vreugde van mijn afvalmaatje, goh grappige woordspeling onbewust, is DE kringloop elke week onderwerp van gesprek bij de consulente, leuk man!

Vandaag ben ik weer een nieuwe uitdaging aan gegaan;
heb inmiddels mijn naaimachine maar weer eens onder het stof vandaan gehaald, om jurkjes, shirtjes en broekjes voor mijn twee meisjes te gaan naaien.

Ja, daar heb ik tijd voor, kwestie van prioriteiten stellen.

Het zal al in de planning om morgen richting de plaatselijke markt te wandelen om stoffen en fournituren te scoren. Maar opeens, op weg naar de supermarkt, kreeg ik het geweldige idee om eens te kijken bij de kringloop of ze daar ook stoffen hadden. Ha, had ik toch weer een reden om naar binnen te gaan.

Ik werd nog net niet ontvangen met koffie en thee, maar het moet men niet ontgaan zijn, dat die mevrouw met die tweelingwagen er weer was.
Ik trof warempel 3 prachtige, vooral vrolijke lappen stof, waar ik veeeel jurkjes, broekjes en nog veel meer van kan maken. En dat voor een totaal van 5 euro. Daar word ik dus echt blij van. Dat ik ondertussen ook nog even 2 shirts en een zomerjasje voor Kate heb gescoord voor ook totaal 5 euro, mag ik dan ook nog even vermelden.


Kringloopwinkel, you make my day!! (Twice a week)

1 opmerking:

  1. Ik drukte ook op een verkeerd knopje... Poging 2: wat gááf!!! Erg mooie stofjes! Lucky you! Kringloop vind ik ook fantiestas. En je bent nog duurzaam bezig ook. Op een gegeven moment raakte ik ook wat vervreemd van alles maar nieuw kopen en ook de mammoetprijzen..

    BeantwoordenVerwijderen