vrijdag 4 mei 2012

Drommelse hommel











Wat voor de drommel,
ben ik voor een hommel?
Met paars en met groen,
één uit een miljoen.

Mama zegt; "je bent uniek!"
Maar ik krijg enkel kritiek:
"ik vlieg niet met jou,
zelfs je vleugels zijn blauw!"

Papa zegt": "let er niet op,
die kleuren zijn top!
Jij kunt lekker zoemen
tussen kleurige bloemen!"

"Ongestoord genieten van stuif en van meel.
Wij kunnen dat enkel bij bloemen in 't geel
De rest van de heide is gewoonweg voor jou.
Dus wees blij met je paars en je groen en je blauw"

Zo had de hommel (hij was pas 6 weken),
het nog nooit echt bekeken.
Die vader van mij heeft eigenlijk gelijk.
Ik ben dan wel anders, maar daardoor ook heel erg rijk.

Dus zie je hem ooit gaan,
ga dan niet naar hem slaan.
Laat hem gaan ongestoord,
hij is uniek in zijn soort.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten