zondag 11 november 2012

Sint Maarten en Big Macs

Dat je van Sint Maarten buikpijn kan krijgen als je na afloop je halve tas met snoep leeg eet, was me wel bekend. Maar dat je van Sint Maarten ook buikpijn kan krijgen als je zoon van 12 op pad gaat, is voor mij nieuw.

De puber ging lopen in Zaandam. "Ja mam, we gaan niet in Wormer, natuurlijk." De reden werd er niet bij verteld, maar ik heb een donkerbruin vermoeden.

Natuurlijk zat deze "pussy" moeder, vol met vragen. "Met wie ga je, waar ga je dan precies heen, wat gaan jullie dan allemaal doen, moet je geen lampion mee of op zijn minst een zaklamp, moet je geen tas mee voor al het snoep? Etc Etc....
Ik kreeg er natuurlijk niet de antwoorden op die ik wilde horen, tenminste niet gedetaileerd.
We gaan in Zaandam, want daar woont een vriend uit de klas, we gaan met alllleee jongens uit de klas. (Helaas had ik daar eerder ervaring mee opgedaan, tijdens een schoolfeest waarbij ze ook met alle jongens zouden fietsen en het er op neer kwam dat hij alleen met vriend j fietste) We gaan eerst eten bij de Mac Donalds.

Bam; visioen; Mac Donalds Zaandam; groepen opgeschoten jongetjes, stoer gedrag, ruzie brrrrrrrr....Kun je niet gewoon ff thuis een broodje eten??? ik sprak het niet uit, maar voelde 'm wel.

De avond ervoor had ik er buikpijn van, ik moest het loslaten van manlief. Je kunt het nu niet meer terug draaien, je hebt al toegezegd.

Ik doe mijn ontzettende best joh! Gelukkig moest vriend Q om 21.00 thuis zijn, dus onze man ook. Vriend Q kwam hem ophalen en zag er betrouwbaar uit. Want ook dat is veranderd, ze komen niet meer bij je spelen en als ze komen, is het direct door naar het puberdomein op de zolder.

Bij het vertrek hem nog op het hart gedrukt geen gekke dingen uit te halen, respectvol tegenover mensen te zijn, niet schreeuwen aan de deur, geen grote mond tegen mensen als je als groep pubers geen snoepje krijgt, geen kleine kinderen lastig vallen, en zo ging ik nog even door.

Of ik hem niet vertrouwde of zo.....ja juist wel, maar ik vertrouw andere mensen niet!
Het was weer een lastige opdracht, missie loslaten deel 7.

Inmiddels is het 20.55....hij heeft nog 5 minuten.....
Ik ben benieuwd (en blij als hij binnen is, en zijn oma ook....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten