maandag 23 januari 2012

Behangperikelen

Met de nieuwe kleine Sivro in aantocht, moest er behangen worden in huize Sivro. Ik was geselecteerd om samen met zus de klus te klaren. Opa Ko vond het erg moeilijk loslaten. Vandaar ook dat er bij de start van het behangen al keurig twee streepjes op de muur stonden, hij kon het niet laten. Maar zo eigenwijs als hij is, veel eigenwijzer zijn wij dan nog. Dus de boel werd natuurlijk even professioneel met de waterpas nagemeten. (uuuuuh....naar welk belletje moeten we ook al weer kijken??)

Volgens eerdere informatie was het behang er één van de papiersoort, niet altijd grappig, soms gedoemd te mislukken, inclusief patroon. Voorafgaand aan de behangdag, kwam er dan ook een 'whats appje' binnnen: "weet jij hoe je moet behangen met patroon?". Nou ben ik dus doorgaans de knipper als ik behang samen met manlief, en hij de plakker, dus ik moest even een vragende blik werpen naar mijn hub. "Letten op het verloop, je kunt dus niet vooraf je banen knippen." Appeltje, Eitje dus!.

Bij het uitpakken van de rollen was het goed zoeken naar het patroon! Er zat dus helemaal geen patroon in, althans niet van het ver springende soort. Dat viel weer mee. Na overleg besloten het ook geheel patroonloos op te plakken. Er kon dus ook vooraf geknipt worden. Wat een voorspoed allemaal.

Omdat ik deze week in mijn blonde week zat, moest er natuurlijk wel nog even een domme actie plaatsvinden. "Als wij gaan behangen, dan schrijven we altijd een o van onder en een b van boven op het behang, zodat je weet hoe om je moet behangen." Aldus geschiedde. Maar ja, bij behang met plaatjes zie je natuurlijk zo al wat de onder en de bovenkant is. Zucht...overige blonde acties hadden te maken met Kip Tandoori en Ketosestrips....inside information die misschien ooit nog wel eens geblogd wordt.

Omdat we geheel prikkelvrij konden behangen, verliep dit proces ook voorspoedig. Het is best leuk eens de plakker te zijn eerlijk gezegd. Ik voelde me in ieder geval iets nuttiger dan de keren dat ik manlief mocht assisteren!
Heerlijk om te ontdekken dat WIJ VROUWEN, het dus ook gewoon zelf kunnen. Niet dat iemand ooit beweerd heeft van niet, maar toch!

Het resultaat van de noeste arbeid, vind u hieronder. Stiekem best een beetje trots!





We zijn te huur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten